Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competency model of training in psychotherapy integration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00132206" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00132206 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ejqrp.org/index.php/ejqrp/article/view/225" target="_blank" >https://ejqrp.org/index.php/ejqrp/article/view/225</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competency model of training in psychotherapy integration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Competency models can be a cornerstone of the development of effective education in psychotherapy. This study aimed to develop a competency model for the Training in Psychotherapy Integration program in the Czech Republic. Method: The model was developed using the principles of cooperative inquiry and action research. Six trainers and three researchers participated in the study. Data were drawn from focus groups and individual interviews held with trainers and from archival materials of the training program. The research process involved several cycles of data collection, qualitative analysis, implementation, and feedback. Results: The Training in Psychotherapy Integration competency model was organized into three domains focusing on the therapeutic relationship, the client, and the therapist. Each domain was further divided into three layers, namely: personal, procedural, and contextual. Conclusion: The Training in Psychotherapy Integration competency model proved useful and contributed to the training program in several respects, providing identity, structure, a path to consensus, and a trainee evaluation tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Competency model of training in psychotherapy integration

  • Popis výsledku anglicky

    Competency models can be a cornerstone of the development of effective education in psychotherapy. This study aimed to develop a competency model for the Training in Psychotherapy Integration program in the Czech Republic. Method: The model was developed using the principles of cooperative inquiry and action research. Six trainers and three researchers participated in the study. Data were drawn from focus groups and individual interviews held with trainers and from archival materials of the training program. The research process involved several cycles of data collection, qualitative analysis, implementation, and feedback. Results: The Training in Psychotherapy Integration competency model was organized into three domains focusing on the therapeutic relationship, the client, and the therapist. Each domain was further divided into three layers, namely: personal, procedural, and contextual. Conclusion: The Training in Psychotherapy Integration competency model proved useful and contributed to the training program in several respects, providing identity, structure, a path to consensus, and a trainee evaluation tool.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal for Qualitative Research in Psychotherapy

  • ISSN

    1756-7599

  • e-ISSN

    1756-7599

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    IE - Irsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    109-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85185594403