Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The usage of social networks by university students (A survey of Facebook use patterns among young people)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F15%3A00083169" target="_blank" >RIV/00216224:14310/15:00083169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/2666/2642" target="_blank" >https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/2666/2642</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The usage of social networks by university students (A survey of Facebook use patterns among young people)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Online social networks (Facebook, MySpace, LinkedIn, Twitter, ) have become truly significant new phenomena in human communication and interaction patterns and may have a profound impact in the way people communicate and connect with each other. Millionsof contemporary young adults use social networking sites. Teenagers are among the most prolific users of social network sites (SNS). Emerging studies find that youth spend a considerable amount of time in their daily life interacting through social media. Subsequently, questions and controversies emerge about the effects SNS have on adolescent development. However, little is known about how much, why, and how they use these sites. In this study, 561 university students from different nationalities completed a survey that helps clarify these questions that surround youth participation in these online communities. Our findings suggest that social networks are the modus operandi of the new generation and that Facebook is mostly used to ke

  • Název v anglickém jazyce

    The usage of social networks by university students (A survey of Facebook use patterns among young people)

  • Popis výsledku anglicky

    Online social networks (Facebook, MySpace, LinkedIn, Twitter, ) have become truly significant new phenomena in human communication and interaction patterns and may have a profound impact in the way people communicate and connect with each other. Millionsof contemporary young adults use social networking sites. Teenagers are among the most prolific users of social network sites (SNS). Emerging studies find that youth spend a considerable amount of time in their daily life interacting through social media. Subsequently, questions and controversies emerge about the effects SNS have on adolescent development. However, little is known about how much, why, and how they use these sites. In this study, 561 university students from different nationalities completed a survey that helps clarify these questions that surround youth participation in these online communities. Our findings suggest that social networks are the modus operandi of the new generation and that Facebook is mostly used to ke

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Anthropologia Integra

  • ISSN

    1804-6657

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    35-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus