Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning a sémantika obrazových dat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F07%3A00019395" target="_blank" >RIV/00216224:14330/07:00019395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    E-learning a sémantika obrazových dat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá obrazovou sémantikou, představuje algoritmus přidělení sémantiky a vyvíjený systém pro zpracování sémantiky v obrazových datech. Automatický systém zjišťuje strukturu obrazu a poté se snaží označit nalezené oblasti definovanýmipojmy. Pojmy získává z připravených ontologií, výsledek je zobrazen uživateli ke schválení či úpravě. Postup využívá algoritmus, který jsme navrhli. Je zaměřen na rychlost při zachování dostatečné kvality označování. Článek dále ukazuje, kde budou data ukládána a jak budou využita - hlavně v počítačově podporované výuce

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning and image data semantics

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of E-learning is to assist in knowledge transfer process from teacher (or learning documents) toward students via computer systems. Explicit semantic description is needed for such functionality. This paper showed methods working with picture semantics to make them more contributive to e-learning. E-learning area is specific in drawback of any basic knowledge of its users - students; in contrast with knowledge management or information retrieval. Paper also introduced semiautomatically picturesannotating system (oversighted by user), which segment them, annotate them with ontology concept, and store in knowledge repository. Some information about repository under development (and its new functions for other modules of ELSW project) was also described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1ET208050401" target="_blank" >1ET208050401: E-learning v kontextu sémantického webu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007

  • ISBN

    978-80-210-4296-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    260

  • Strana od-do

    239-244

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, Česká Republika

  • Datum konání akce

    30. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku