Predicting drop-out from social behaviour of students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00060271" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00060271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predicting drop-out from social behaviour of students
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on predicting drop-out and school failure when student data has been enriched with data derived from students social behaviour. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation, among other sources. We describe an extraction of new features from both student data and behaviour data (or more precisely from social graph which we construct). Then we introduce a novel method for learning classier for student failure prediction that employs cost-sensitive learning to lower the number of incorrectly classified unsuccessful students. We show that a use of social behaviour data results in significant prediction accuracy increase.
Název v anglickém jazyce
Predicting drop-out from social behaviour of students
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on predicting drop-out and school failure when student data has been enriched with data derived from students social behaviour. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation, among other sources. We describe an extraction of new features from both student data and behaviour data (or more precisely from social graph which we construct). Then we introduce a novel method for learning classier for student failure prediction that employs cost-sensitive learning to lower the number of incorrectly classified unsuccessful students. We show that a use of social behaviour data results in significant prediction accuracy increase.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Conference on Educational Data Mining - EDM 2012
ISBN
9781742102764
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
103-109
Název nakladatele
www.educationaldatamining.org
Místo vydání
Řecko
Místo konání akce
Chania, Řecko
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—