Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predicting drop-out from social behaviour of students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00060271" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00060271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predicting drop-out from social behaviour of students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on predicting drop-out and school failure when student data has been enriched with data derived from students social behaviour. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation, among other sources. We describe an extraction of new features from both student data and behaviour data (or more precisely from social graph which we construct). Then we introduce a novel method for learning classier for student failure prediction that employs cost-sensitive learning to lower the number of incorrectly classified unsuccessful students. We show that a use of social behaviour data results in significant prediction accuracy increase.

  • Název v anglickém jazyce

    Predicting drop-out from social behaviour of students

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on predicting drop-out and school failure when student data has been enriched with data derived from students social behaviour. These data describe social dependencies gathered from e-mail and discussion boards conversation, among other sources. We describe an extraction of new features from both student data and behaviour data (or more precisely from social graph which we construct). Then we introduce a novel method for learning classier for student failure prediction that employs cost-sensitive learning to lower the number of incorrectly classified unsuccessful students. We show that a use of social behaviour data results in significant prediction accuracy increase.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Conference on Educational Data Mining - EDM 2012

  • ISBN

    9781742102764

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Název nakladatele

    www.educationaldatamining.org

  • Místo vydání

    Řecko

  • Místo konání akce

    Chania, Řecko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku