Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analytical methods for tracking customer portrait: intelligent interpretation of CRM philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F12%3A00062300" target="_blank" >RIV/00216224:14330/12:00062300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mitcoe.ac.in/downloads/01_notice/FDPIntelligentSystems.pdf" target="_blank" >http://www.mitcoe.ac.in/downloads/01_notice/FDPIntelligentSystems.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analytical methods for tracking customer portrait: intelligent interpretation of CRM philosophy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analytical methods for tracking customer portrait: intelligent interpretation of CRM philosophy (tutorial): We explore the problem of filling the gap of knowledge existing in the enterprises- how to relate the available information about customer to thedesired outcome, expressed in financial terms, such as turnover, profitability, or optimal ordering quantities. The enterprises implement the Customer Relationship Management (CRM) systems in order to improve their performance based on understanding andtracking their customer records. However the important source of inefficiency of CRM systems emanates from ability to select analytic methods of data mining, statistical analysis and forecasting of time series methods, also computational intelligence analysis which can only partially provide some insights about the customer behavior, segmentation or loyalty measurement tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Analytical methods for tracking customer portrait: intelligent interpretation of CRM philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    Analytical methods for tracking customer portrait: intelligent interpretation of CRM philosophy (tutorial): We explore the problem of filling the gap of knowledge existing in the enterprises- how to relate the available information about customer to thedesired outcome, expressed in financial terms, such as turnover, profitability, or optimal ordering quantities. The enterprises implement the Customer Relationship Management (CRM) systems in order to improve their performance based on understanding andtracking their customer records. However the important source of inefficiency of CRM systems emanates from ability to select analytic methods of data mining, statistical analysis and forecasting of time series methods, also computational intelligence analysis which can only partially provide some insights about the customer behavior, segmentation or loyalty measurement tasks.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LA09016" target="_blank" >LA09016: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů