Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EDUCATION AS SERVICE SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00094189" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00094189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EDUCATION AS SERVICE SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Service Science is a new approach to the ICT. Since it has started as the idea, coming from the business field (the author of Service Science, Jim Spohrer, works for IBM), it had direct influence to the ICT education only by reflecting the fact that ICT experts (and ICT students as well) must have multidisciplinary education. But the Service Science is something more than only simple change the structure the study program from the I-concept (expert in one concrete branch only) to T-shape (expert in one branch with base knowledge from the other). It is (or can be) completely new approach to the education process, that can be introduced as the service system. All people feel that education is a kind of service. But it is also service according to the point of view of Service Science? What is the difference of today's approach and what should be changed? Are the changes really necessary or it is only the game with the buzz words? Well, the first step is the definition of service system.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATION AS SERVICE SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    Service Science is a new approach to the ICT. Since it has started as the idea, coming from the business field (the author of Service Science, Jim Spohrer, works for IBM), it had direct influence to the ICT education only by reflecting the fact that ICT experts (and ICT students as well) must have multidisciplinary education. But the Service Science is something more than only simple change the structure the study program from the I-concept (expert in one concrete branch only) to T-shape (expert in one branch with base knowledge from the other). It is (or can be) completely new approach to the education process, that can be introduced as the service system. All people feel that education is a kind of service. But it is also service according to the point of view of Service Science? What is the difference of today's approach and what should be changed? Are the changes really necessary or it is only the game with the buzz words? Well, the first step is the definition of service system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  • ISBN

    9788461684120

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3146-3150

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A&amp; DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    VALENICA

  • Místo konání akce

    Valencia, SPAIN

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366835103022