A FOCUS ON COMPANY-STAKEHOLDER RELATIONSHIPS IN THE LIGHT OF THE STAKEHOLDER ENGAGEMENT FRAMEWORK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00094252" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00094252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A FOCUS ON COMPANY-STAKEHOLDER RELATIONSHIPS IN THE LIGHT OF THE STAKEHOLDER ENGAGEMENT FRAMEWORK
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to investigate company-stakeholder relationships from a managerial and marketing perspective. The principal goal of the work is to identify possible drivers on which to act to improve opportunities for long-term and collaborative relationships between companies and stakeholders. Building on the contributions on the topic of relationships between companies and stakeholders, the paper proposes an explorative research study carried out to suggest how strategies and behaviours of a sample of Italian Small and Medium Enterprises (SMEs) are aligned with the global stakeholder engagement framework. Hypotheses are tested via a survey on a sample of Italian SMEs.
Název v anglickém jazyce
A FOCUS ON COMPANY-STAKEHOLDER RELATIONSHIPS IN THE LIGHT OF THE STAKEHOLDER ENGAGEMENT FRAMEWORK
Popis výsledku anglicky
This paper aims to investigate company-stakeholder relationships from a managerial and marketing perspective. The principal goal of the work is to identify possible drivers on which to act to improve opportunities for long-term and collaborative relationships between companies and stakeholders. Building on the contributions on the topic of relationships between companies and stakeholders, the paper proposes an explorative research study carried out to suggest how strategies and behaviours of a sample of Italian Small and Medium Enterprises (SMEs) are aligned with the global stakeholder engagement framework. Hypotheses are tested via a survey on a sample of Italian SMEs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INNOVATION, ENTREPRENEURSHIP AND DIGITAL ECOSYSTEMS
ISBN
9789963711437
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
455-470
Název nakladatele
EUROMED PRESS
Místo vydání
MARSEILLE CEDEX 9
Místo konání akce
Warsaw, POLAND
Datum konání akce
14. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000390841500034