Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00118360" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00118360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3375462.3375463" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3375462.3375463</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375463" target="_blank" >10.1145/3375462.3375463</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability

  • Popis výsledku anglicky

    Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

  • ISBN

    9781450377126

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    554-558

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, United States

  • Místo konání akce

    New York, NY, United States

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000558753800069