Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00118360" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00118360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3375462.3375463" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3375462.3375463</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375463" target="_blank" >10.1145/3375462.3375463</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
Popis výsledku v původním jazyce
Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.
Název v anglickém jazyce
Learning analytics challenges: trade-offs, methodology, scalability
Popis výsledku anglicky
Ryan Baker presented in a LAK 2019 keynote a list of six grand challenges for learning analytics research. The challenges are specified as problems with clearly defined success criteria. Education is, however, a domain full of ill-defined problems. I argue that learning analytics research should reflect this nature of the education domain and focus on less clearly defined, but practically essential issues. As an illustration, I discuss three important challenges of this type: addressing inherent trade-offs in learning environments, the clarification of methodological issues, and the scalability of system development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics & Knowledge
ISBN
9781450377126
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
554-558
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
New York, NY, United States
Místo konání akce
New York, NY, United States
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000558753800069