Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Let’s Play - Professional Views on Barriers and Potentials in Digital Gaming and E-Sports

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00125042" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00125042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3450337.3483455" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3450337.3483455</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3450337.3483455" target="_blank" >10.1145/3450337.3483455</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Let’s Play - Professional Views on Barriers and Potentials in Digital Gaming and E-Sports

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital games are playing an increasingly important role in today’s youth culture. Related phenomena, such as Let’s Plays and e-sports are consumed by numerous adolescents but are also becoming increasingly prominent as career choices. This paper presents the results of a group interview with experts in the field of digital gaming and embeds the findings in a project that aims to elaborate pedagogical potentials of these practices in a school context. Our participants provide insights into their careers and, based on their experiences, discuss possible barriers to Let’s Plays and streaming in the pedagogical field, but also elaborate on competencies that can be strengthened through the creative, self-determined creation of gameplay-based media.

  • Název v anglickém jazyce

    Let’s Play - Professional Views on Barriers and Potentials in Digital Gaming and E-Sports

  • Popis výsledku anglicky

    Digital games are playing an increasingly important role in today’s youth culture. Related phenomena, such as Let’s Plays and e-sports are consumed by numerous adolescents but are also becoming increasingly prominent as career choices. This paper presents the results of a group interview with experts in the field of digital gaming and embeds the findings in a project that aims to elaborate pedagogical potentials of these practices in a school context. Our participants provide insights into their careers and, based on their experiences, discuss possible barriers to Let’s Plays and streaming in the pedagogical field, but also elaborate on competencies that can be strengthened through the creative, self-determined creation of gameplay-based media.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Extended Abstracts of the 2021 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY '21

  • ISBN

    9781450383561

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    314-319

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku