Computer environment of virtual eduLARP game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA25038A9" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A25038A9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213205" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213205</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0213205" target="_blank" >10.1063/5.0213205</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer environment of virtual eduLARP game
Popis výsledku v původním jazyce
RP games are increasingly becoming a phenomenon of contemporary education. Although a number of ready-made educational LARP games are offered, in connection with the covid-19 pandemic, the question arose of their transformation into a partially digital form with the preservation of live play at least in the form of partial game activities. The article is devoted to the description of our experience with the creation of a year-round role-playing game and its implementation in a digital environment. The game is focused on science education – chemistry, physics, biology and mathematics and is implemented in the LMS Moodle environment. Partial conclusions and feedback on the chosen computer environment after piloting the first part of the game will also be described.
Název v anglickém jazyce
Computer environment of virtual eduLARP game
Popis výsledku anglicky
RP games are increasingly becoming a phenomenon of contemporary education. Although a number of ready-made educational LARP games are offered, in connection with the covid-19 pandemic, the question arose of their transformation into a partially digital form with the preservation of live play at least in the form of partial game activities. The article is devoted to the description of our experience with the creation of a year-round role-playing game and its implementation in a digital environment. The game is focused on science education – chemistry, physics, biology and mathematics and is implemented in the LMS Moodle environment. Partial conclusions and feedback on the chosen computer environment after piloting the first part of the game will also be described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-073544954-1
ISSN
0094-243X
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP PUBLISHING
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Heraklion, Greece
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—