Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer environment of virtual eduLARP game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA25038A9" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A25038A9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213205" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0213205" target="_blank" >10.1063/5.0213205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer environment of virtual eduLARP game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    RP games are increasingly becoming a phenomenon of contemporary education. Although a number of ready-made educational LARP games are offered, in connection with the covid-19 pandemic, the question arose of their transformation into a partially digital form with the preservation of live play at least in the form of partial game activities. The article is devoted to the description of our experience with the creation of a year-round role-playing game and its implementation in a digital environment. The game is focused on science education – chemistry, physics, biology and mathematics and is implemented in the LMS Moodle environment. Partial conclusions and feedback on the chosen computer environment after piloting the first part of the game will also be described.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer environment of virtual eduLARP game

  • Popis výsledku anglicky

    RP games are increasingly becoming a phenomenon of contemporary education. Although a number of ready-made educational LARP games are offered, in connection with the covid-19 pandemic, the question arose of their transformation into a partially digital form with the preservation of live play at least in the form of partial game activities. The article is devoted to the description of our experience with the creation of a year-round role-playing game and its implementation in a digital environment. The game is focused on science education – chemistry, physics, biology and mathematics and is implemented in the LMS Moodle environment. Partial conclusions and feedback on the chosen computer environment after piloting the first part of the game will also be described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-073544954-1

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    AIP PUBLISHING

  • Místo vydání

    Melville

  • Místo konání akce

    Heraklion, Greece

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku