Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience with Abrupt Transition to Remote Teaching of Embedded Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F22%3A00126231" target="_blank" >RIV/00216224:14330/22:00126231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3502718.3524821" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3502718.3524821</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3502718.3524821" target="_blank" >10.1145/3502718.3524821</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience with Abrupt Transition to Remote Teaching of Embedded Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the pandemic of COVID-19, many university courses had to abruptly transform to enable remote teaching. Adjusting courses on embedded systems and micro-controllers was extra challenging since interaction with real hardware is their integral part. We start by comparing our experience with four basic alternatives of teaching embedded systems: 1) interacting with hardware at school, 2) having remote access to hardware, 3) lending hardware to students for at-home work and 4) virtualizing hardware. Afterward, we evaluate in detail our experience of the fast transition from traditional, offline at-school hardware programming course to using remote access to real hardware present in the lab. The somewhat unusual remote hardware access approach turned out to be a fully viable alternative for teaching embedded systems, enabling a relatively low-effort transition. Our setup is based on existing solutions and stable open technologies without the need for custom-developed applications that require high maintenance. We evaluate the experience of both the students and teachers and condense takeaways for future courses. The specific environment setup is available online as an inspiration for others.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with Abrupt Transition to Remote Teaching of Embedded Systems

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the pandemic of COVID-19, many university courses had to abruptly transform to enable remote teaching. Adjusting courses on embedded systems and micro-controllers was extra challenging since interaction with real hardware is their integral part. We start by comparing our experience with four basic alternatives of teaching embedded systems: 1) interacting with hardware at school, 2) having remote access to hardware, 3) lending hardware to students for at-home work and 4) virtualizing hardware. Afterward, we evaluate in detail our experience of the fast transition from traditional, offline at-school hardware programming course to using remote access to real hardware present in the lab. The somewhat unusual remote hardware access approach turned out to be a fully viable alternative for teaching embedded systems, enabling a relatively low-effort transition. Our setup is based on existing solutions and stable open technologies without the need for custom-developed applications that require high maintenance. We evaluate the experience of both the students and teachers and condense takeaways for future courses. The specific environment setup is available online as an inspiration for others.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2022 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE ’22)

  • ISBN

    9781450392013

  • ISSN

    1942-647X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    386-392

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Dublin, Ireland

  • Místo konání akce

    Dublin, Ireland

  • Datum konání akce

    11. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku