Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adapting Is Difficult! Introducing a Generic Adaptive Learning Framework for Learner Modeling and Task Recommendation Based on Dynamic Bayesian Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00130708" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00130708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0011964700003470" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0011964700003470</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0011964700003470" target="_blank" >10.5220/0011964700003470</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adapting Is Difficult! Introducing a Generic Adaptive Learning Framework for Learner Modeling and Task Recommendation Based on Dynamic Bayesian Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The process of learning is a personal experience, strongly influenced by the learning environment. Virtual learning environments (VLEs) provide the potential for adaptive learning, which aims to individualize learning experiences in order to improve learning outcomes. Adaptive learning environments achieve individualization by analyzing the learners and altering the instruction according to their specific needs and goals. Despite ongoing research in adaptive learning, the effort to design, develop and implement such environments remains high. Therefore, we introduce a novel, generalized adaptive learning framework based on the methodological Evidence-Centered Design (ECD) framework. Our framework focuses on the analysis of learners’ competencies and the subsequent recommendation of tasks with an appropriate difficulty level. With this paper and the open-source adaptive learning framework, we contribute to the ongoing discussion about generalized adaptive learning technology.

  • Název v anglickém jazyce

    Adapting Is Difficult! Introducing a Generic Adaptive Learning Framework for Learner Modeling and Task Recommendation Based on Dynamic Bayesian Networks

  • Popis výsledku anglicky

    The process of learning is a personal experience, strongly influenced by the learning environment. Virtual learning environments (VLEs) provide the potential for adaptive learning, which aims to individualize learning experiences in order to improve learning outcomes. Adaptive learning environments achieve individualization by analyzing the learners and altering the instruction according to their specific needs and goals. Despite ongoing research in adaptive learning, the effort to design, develop and implement such environments remains high. Therefore, we introduce a novel, generalized adaptive learning framework based on the methodological Evidence-Centered Design (ECD) framework. Our framework focuses on the analysis of learners’ competencies and the subsequent recommendation of tasks with an appropriate difficulty level. With this paper and the open-source adaptive learning framework, we contribute to the ongoing discussion about generalized adaptive learning technology.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1

  • ISBN

    9789897586415

  • ISSN

    2184-5026

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    272-280

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku