Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00132057" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00132057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3573382.3616082" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3573382.3616082</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3573382.3616082" target="_blank" >10.1145/3573382.3616082</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a playful constructive visualization workshop for students aged 9 to 15. The workshop aims to explore how using playful elements, such as LEGO® bricks, physical building blocks, or paper and colored pencils, can increase students’ engagement in exploring data through the construction of visualizations. The paper also discusses related work in visualization education and playful teaching methods, such as constructive exercises using plastic tokens or LEGO® bricks. Playful learning environments can enhance student motivation and produce the joy of learning. Constructing visualizations manually using playful materials can help students better understand data and interpret visualizations by providing a tangible “object to think” with.

  • Název v anglickém jazyce

    Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a playful constructive visualization workshop for students aged 9 to 15. The workshop aims to explore how using playful elements, such as LEGO® bricks, physical building blocks, or paper and colored pencils, can increase students’ engagement in exploring data through the construction of visualizations. The paper also discusses related work in visualization education and playful teaching methods, such as constructive exercises using plastic tokens or LEGO® bricks. Playful learning environments can enhance student motivation and produce the joy of learning. Constructing visualizations manually using playful materials can help students better understand data and interpret visualizations by providing a tangible “object to think” with.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GF22-06357L" target="_blank" >GF22-06357L: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    In Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion '23)

  • ISBN

    9798400700293

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    96-101

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Canada

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku