Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F23%3A00132057" target="_blank" >RIV/00216224:14330/23:00132057 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3573382.3616082" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3573382.3616082</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3573382.3616082" target="_blank" >10.1145/3573382.3616082</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a playful constructive visualization workshop for students aged 9 to 15. The workshop aims to explore how using playful elements, such as LEGO® bricks, physical building blocks, or paper and colored pencils, can increase students’ engagement in exploring data through the construction of visualizations. The paper also discusses related work in visualization education and playful teaching methods, such as constructive exercises using plastic tokens or LEGO® bricks. Playful learning environments can enhance student motivation and produce the joy of learning. Constructing visualizations manually using playful materials can help students better understand data and interpret visualizations by providing a tangible “object to think” with.
Název v anglickém jazyce
Construct and Play: Engaging Students with Visualizations through Playful Methods.
Popis výsledku anglicky
This paper describes a playful constructive visualization workshop for students aged 9 to 15. The workshop aims to explore how using playful elements, such as LEGO® bricks, physical building blocks, or paper and colored pencils, can increase students’ engagement in exploring data through the construction of visualizations. The paper also discusses related work in visualization education and playful teaching methods, such as constructive exercises using plastic tokens or LEGO® bricks. Playful learning environments can enhance student motivation and produce the joy of learning. Constructing visualizations manually using playful materials can help students better understand data and interpret visualizations by providing a tangible “object to think” with.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GF22-06357L" target="_blank" >GF22-06357L: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (CHI PLAY Companion '23)
ISBN
9798400700293
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
96-101
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Canada
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—