Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00012012" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00012012 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:_____/04:63501903

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v

  • Název v anglickém jazyce

    Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical situations are considered a tool that stimulates the formation and development of pedagogical condition of a teacher student. By pedagogical condition we mean a state of readiness of a teacher student to solve pedagogical situations, his/herpreparedness to perceive these situations in their complexity. It is tuning up the vertexes: teacher subject matter pupils in the context. In a situation, a students tries (provided he/she is encouraged to) to notice how he/she is doing. By that, the situation is tuned up. As educators of future teachers we should allow our students to experiment in situations, try their own solutions (what will come out of it) and experience the outcomes of these solutions. We should open the situation for the studentsbut give them no guidelines as to how to progress leave the situation open for the students to cope with it. Based on many experiments (as well as on the experience of E. Vyskočilová, T. Svatoš and others), we come to gradation of situat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)

  • ISBN

    80-210-3474-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    PdF MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku