Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00012012" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00012012 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:_____/04:63501903
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v
Název v anglickém jazyce
Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student
Popis výsledku anglicky
Pedagogical situations are considered a tool that stimulates the formation and development of pedagogical condition of a teacher student. By pedagogical condition we mean a state of readiness of a teacher student to solve pedagogical situations, his/herpreparedness to perceive these situations in their complexity. It is tuning up the vertexes: teacher subject matter pupils in the context. In a situation, a students tries (provided he/she is encouraged to) to notice how he/she is doing. By that, the situation is tuned up. As educators of future teachers we should allow our students to experiment in situations, try their own solutions (what will come out of it) and experience the outcomes of these solutions. We should open the situation for the studentsbut give them no guidelines as to how to progress leave the situation open for the students to cope with it. Based on many experiments (as well as on the experience of E. Vyskočilová, T. Svatoš and others), we come to gradation of situat
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)
ISBN
80-210-3474-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
PdF MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—