Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012979" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ v průběhu jejich souvislé praxe
Popis výsledku v původním jazyce
K vytváření didaktických dovedností studentů přispívá specifický soubor pedagogických intervencí. Zajímalo nás, které intervence studenti nejvíce potřebují. V první fázi šetření jsme se zaměřili na názory samotných studentů. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v čem mají největší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností učitelů z praxe. Učitelé uváděli, v čem by se chtěli zlepšit. Odpovědi učitelů i studentů se v mnohém shodují. Obě skupiny pociťují nejvíce nedostatků v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetření nám pomohou při volbě pedagogických intervencí, tedy systematického postupu učitelů v rámci seminářů z oborových didaktik a během souvislé pedagogické praxe.
Název v anglickém jazyce
The Developmen of Pedagogical Skills
Popis výsledku anglicky
. Students didactical skills are expanded by a specific set of pedagogical interventions. We looked at which interventions the students need the most. We wanted to know how students evaluate their own skills, what they find difficult. The second phase ofthe research was based on practicing teachers experience. Teachers were to state what they feel they should improve. The answers of teachers and students correlate in many ways. Both groups see failings in the skill of adequate methods and forms of teaching. The results of the research will help us with selecting pedagogical interventions, that is, systematic approach of teachers in subject matter methodology courses and during the teaching practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů
ISBN
80-210-3884-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
218-222
Název nakladatele
Masarykova univerzita Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 12. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—