Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012978" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Abstrakt. K vytváení didaktických dovedností student pispívá specifický soubor pedagogických intervencí. Zajímalo nás, které intervence studenti nejvíce potebují. V první fázi šetení jsme se zamili na názory samotných student. Zajímalo nás, jak sami hodnotí své dovednosti, v em mají nejvtší problémy. Ve druhé fázi výzkumu jsme vycházeli ze zkušeností uitel z praxe. Uitelé uvádli, v em by se chtli zlepšit. Odpovdi uitel i student se v mnohém shodují. Ob skupiny pociují nejvíce nedostatk v dovednosti volit a využít adekvátních metod a forem výuky. Výsledky šetení nám pomohou pi volb pedagogických intervencí, tedy systematického postupu uitel v rámci seminá z oborových didaktik a bhem souvislé pedagogické praxe.
Název v anglickém jazyce
The Development of Pedagogical Skills
Popis výsledku anglicky
Abstract. Students didactical skills are expanded by a specific set of pedagogical interventions. We looked at which interventions the students need the most. We wanted to know how students evaluate their own skills, what they find difficult. The secondphase of the research was based on practicing teachers experience. Teachers were to state what they feel they should improve. The answers of teachers and students correlate in many ways. Both groups see failings in the skill of adequate methods and formsof teaching. The results of the research will help us with selecting pedagogical interventions, that is, systematic approach of teachers in subject matter methodology courses and during the teaching practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Píprava uitel a aktuální promny v základním vzdlávání
ISBN
80-7040-789-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
128-133
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Jihoeské univerzity
Místo vydání
eské Budjovice - Jihoeská univerzita
Místo konání akce
eské Budjovice
Datum konání akce
15. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—