OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504438" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?
Popis výsledku v původním jazyce
Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.
Název v anglickém jazyce
From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers?
Popis výsledku anglicky
The article tries to offer a new view and new insight into the pedagogical instruction of student teachers. It foregrounds the actions of the sutdent in pedagogic situations. This action creates experience which is then tranformed into knowledge providedthat it is processed. The author first shows how on the basis of researchhe moved from teaching skills to implicit pedagogical knowledge. He defines implicit knowledge as the student´s "rolled up" acritically mentally processed pedagogical experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
107
Strana od-do
91-102
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—