Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504438" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OD ZNALOSTÍ K PEDAGOGICKÉ KONDICI: NOVÝ VHLED DO PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se pokouší přinést nový vhled do pedagogické přípravy budoucích učitelů. Do popředí staví jednání studenta v pedagogických situacích. Jednáním vznikají zkušenosti, které se přetvářejí ve znalosti za předpokladu, že jsou zpracovány, tj. reflektovány.Autor nejprve naznačuje, jak na základě výzkumů dospěl k od pedagogických dovedností k implicitním pedagogickým znalostem. Implicitní znalosti považuje za svinuté reflektované pedagogické zkušenosti studenta. Jejich rozvinutím při řešení pedagogických situací se mění ve znalosti explicitní. K autentickému a tvořivému jednání studenta však samotné pedagogické znalosti obvykle nepostačují. Důležitější je studentova celková "nastavenost" na jednání v pedagogických situacích. Tato nastavenost, vztahující se k jednání v pedagogických situacích, je ve stati označena termínem pedagogická kondice.

  • Název v anglickém jazyce

    From Knowledge to Educational Practice: New Insight into the Pedagogical Instruction of Student Techers?

  • Popis výsledku anglicky

    The article tries to offer a new view and new insight into the pedagogical instruction of student teachers. It foregrounds the actions of the sutdent in pedagogic situations. This action creates experience which is then tranformed into knowledge providedthat it is processed. The author first shows how on the basis of researchhe moved from teaching skills to implicit pedagogical knowledge. He defines implicit knowledge as the student´s "rolled up" acritically mentally processed pedagogical experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    107

  • Strana od-do

    91-102

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus