Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00031418" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00031418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyková propedeutika jako alternativa ranému vyučování jazyků: zpráva o výzkumném šetření konaném na Kajal PdF MU
Popis výsledku v původním jazyce
Raná výuka jazyků se dnes (mimo jiné v kontextu vstupu České republiky do EU) stává diskutovaným tématem, zejména ve světle výzkumů, které často její efektivitu nepotvrzují, a názorů, které napadají samotnou její teoretickou základnu. Alternativu rané výuce jazyků nabízí projekt Jazyková propedeutika, koordinovaný z PdF UK v návaznosti na evropské projekty Ja-Ling. Ve druhé části příspěvku informujeme o výsledcích výzkumného šetření, které proběhlo v červnu 2004 na katedře anglického jazyka a literaturyPdF MU a které se pokusilo zjistit vztah mezi ranou výukou jazyků a jazykovou úspěšností uchazečů o studium na Kajal PdF MU.
Název v anglickém jazyce
Language propedeutics as an alternative to an early foreign language instruction: a report on a research project carried out at the English department of the PdF MU
Popis výsledku anglicky
The concept of early language teaching becomes a widely discussed topic (not only because of the Czech Republic joining the EU). Conflicting opinions emerge on its legitimacy and various research projects try to prove or disprove its fruitfulness. The nascent project "Jazyková propedeutika" serves as an alternative to early language teaching. The second part of the contribution reports about a research project conducted at the Department of English of the Faculty of Education MU, which attempted at finding relations between student applicants' early language learning and the results in language entrance exams.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu
ISBN
80-210-3474-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU v Brně
Datum konání akce
13. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—