Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vyzývá k hlubšímu zamyšlení se nad obsahem školního vzdělávání, neboť se zdá, že současný pohled nebere dostatečně v úvahu širší souvislosti toho, čemu se ve škole učíme. V první části textu sledujeme některé z proměn obsahu vzdělávání v americké, evropské a české kurikulární (didaktické) tradici a pokoušíme se ukázat, že tyto proměny souvisely se snahami o modernizaci obsahu. V návaznosti na to věnujeme pozornost otázce výběru a strukturování obsahu školního vzdělávání a zamýšlíme se nad novým pojetím obsahu vzdělávání, pro nějž má být charakteristická jeho dynamičnost. Závěrem příspěvku stručně shrnujeme některé problémy, s nimiž je kategorie vzdělávacího obsahu spojena.

  • Název v anglickém jazyce

    Thinking about the content of school education

  • Popis výsledku anglicky

    This article encourages a focused look at the content of school education, for the present approach tends to avoid wider perspective when looking at what we learn at school. In the first part of the paper, the author follows selected content changes in American, European and Czech curricular tradition and also points out the fact that these changes coincided with effort to modernise educational contents. Attention is paid to the topic of selection and structuring the content of education. The author also contemplates over a new approach to educational content that is dynamic in its nature. Towards the end of the paper, a selection of topics concerning educational content is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Orientace české základní školy

  • ISBN

    80-210-3870-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    218-233

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku