Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vyzývá k hlubšímu zamyšlení se nad obsahem školního vzdělávání, neboť se zdá, že současný pohled nebere dostatečně v úvahu širší souvislosti toho, čemu se ve škole učíme. V první části textu sledujeme některé z proměn obsahu vzdělávání v americké, evropské a české kurikulární (didaktické) tradici a pokoušíme se ukázat, že tyto proměny souvisely se snahami o modernizaci obsahu. V návaznosti na to věnujeme pozornost otázce výběru a strukturování obsahu školního vzdělávání a zamýšlíme se nad novým pojetím obsahu vzdělávání, pro nějž má být charakteristická jeho dynamičnost. Závěrem příspěvku stručně shrnujeme některé problémy, s nimiž je kategorie vzdělávacího obsahu spojena.
Název v anglickém jazyce
Thinking about the content of school education
Popis výsledku anglicky
This article encourages a focused look at the content of school education, for the present approach tends to avoid wider perspective when looking at what we learn at school. In the first part of the paper, the author follows selected content changes in American, European and Czech curricular tradition and also points out the fact that these changes coincided with effort to modernise educational contents. Attention is paid to the topic of selection and structuring the content of education. The author also contemplates over a new approach to educational content that is dynamic in its nature. Towards the end of the paper, a selection of topics concerning educational content is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Orientace české základní školy
ISBN
80-210-3870-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
218-233
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—