Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Významová struktura faktu v oborových didaktikách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00013098" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00013098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Významová struktura faktu v oborových didaktikách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje problematice obsahů ve všeobecném vzdělávání. Autoři vycházejí ze sémanticky založeného chápání didaktických pojmů obsah a znalost. V tomto přístupu je dynamizováno pojetí obsahu tím, že žákova znalost se jeví jako důsledek nikdy neukončeného aktivního procesu zpracování významů reálných výrazů v odpovídajícím poli interpretace. Z toho pro oborové didaktiky vyplývají nové nároky na hledání společné teoretické báze pro identifikaci a interpretaci faktů výuky chápaných jako specifické významové struktury utvářené v průběhu komunikace. Za paradigma tohoto přístupu autoři označují tzv. komunikační pojetí oborových didaktik, k němuž se podle jejich mínění dá přiřadit nemalá část současných oborově didaktických výzkumů. Za ústřední analytickou jednotku komunikačního pojetí pokládají oborově didaktický fakt. Testování správnosti oborově didaktického faktu podle nich patří k nejzávažnějším funkcím jak oborově didaktické teorie, tak praxe. S ohledem na dynamicky chápaný koncept

  • Název v anglickém jazyce

    Semantic Structure of the Fact in Subject Didactics

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with the question of contents in general education. The author starts from semantically based understanding of the didactic concepts "content" and "knowledge". This approach renders the notion of content dynamic by seeing the pupils knowledge as the consequence of a neverending active process of engagement with the meanings of real expressions in a corresponding in field of interpretation. For subject didactics this premise raises new demands, in the sense of the need to find acommon theoretical basis for the identification and interpretation of the facts of the field taught conceivedas specific semantic structures created in the course of communication. The autors refers to the paradigm of this approach the "communication concept of subject didactics" to which in their view a substantial proportion of current research in subject didactics may be assigned. They regard the fact in the didactics of subjec as the central analytical unit of the communication conce

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    336-353

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus