Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalostní základ učítelovy kompetence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016030" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znalostní základ učítelovy kompetence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části poukazuje na některé problémy související s chápáním a užíváním termínu kompetence učitele a charakterizuje, za jakých okolností se tento termín etabloval v učitelském vzdělávání. Dále zdůrazňuje potřebustrukturálního pohledu na kompetenci učitele, přičemž hlavní pozornost věnuje kategorii znalost. Ve třetí příspěvku části je představen výzkumný projekt zaměřený na analýzu učitelových didaktických znalostí obsahu (pedagogical content knowledge), kterépředstavují základ profesní kompetence učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge as base of teachers´ competence

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is composed of three parts. In the first one we deal with several problems related to the understanding and use of the term teacher competence and we characterise the circumstances of the establishment of the term in teacher training. Further,we emphasise the need of a structural view on teacher competence, whereas the main focus is on the category of knowledge. In the third part of the paper we introduce a research project focused on the analysis of teacher pedagogical content knowledge, which represents the basis of teacher professional competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kompetence na pozadí současné kurikulární reformy

  • ISBN

    80-7041-404-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    24-26

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku