Znalostní základ učítelovy kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00016030" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00016030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Znalostní základ učítelovy kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části poukazuje na některé problémy související s chápáním a užíváním termínu kompetence učitele a charakterizuje, za jakých okolností se tento termín etabloval v učitelském vzdělávání. Dále zdůrazňuje potřebustrukturálního pohledu na kompetenci učitele, přičemž hlavní pozornost věnuje kategorii znalost. Ve třetí příspěvku části je představen výzkumný projekt zaměřený na analýzu učitelových didaktických znalostí obsahu (pedagogical content knowledge), kterépředstavují základ profesní kompetence učitele.
Název v anglickém jazyce
Knowledge as base of teachers´ competence
Popis výsledku anglicky
The paper is composed of three parts. In the first one we deal with several problems related to the understanding and use of the term teacher competence and we characterise the circumstances of the establishment of the term in teacher training. Further,we emphasise the need of a structural view on teacher competence, whereas the main focus is on the category of knowledge. In the third part of the paper we introduce a research project focused on the analysis of teacher pedagogical content knowledge, which represents the basis of teacher professional competence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kompetence na pozadí současné kurikulární reformy
ISBN
80-7041-404-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
24-26
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—