Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.002" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy
Popis výsledku v původním jazyce
V odborné literatuře se velmi často setkáváme s pojmem kompetence, nejčastěji v kontextu vzdělávání s odvozeným pojmem profesní kompetence učitele. V těchto odborných pojmech panuje výrazná nejednotnost. Cílem předkládaného příspěvku je provedení analýzy odborných zdrojů, které se těmito pojmy zabývají a předložit význam pojmů kompetence a profesní kompetence učitele v kontextu současné pedagogické teorie. Logicky příspěvek nejprve analyzuje pojem kompetence a následně analyzuje odvozený pojem profesní kompetence učitele.
Název v anglickém jazyce
Competences and professional teacher competences as the basic terminological concepts
Popis výsledku anglicky
Scientific literature often uses the term competences. The frequently used concept in the context of education is the derived term professional teacher competences. However, there is a degree of disunity in the use of these concepts. The aim of the present paper is to perform an analysis of professional resources that include these terms, and to clarify the meaning of the terms competences and professional teacher competences in the context of the current educational theory. At first, the paper analyses the term competences and then the derived term professional teacher competences.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
4-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—