Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0001_kompetence_a_profesni_kompetence_ucitele_jako_zakladni_terminologicke_pojmy.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.002" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kompetence a profesní kompetence učitele jako základní terminologické pojmy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V odborné literatuře se velmi často setkáváme s pojmem kompetence, nejčastěji v kontextu vzdělávání s odvozeným pojmem profesní kompetence učitele. V těchto odborných pojmech panuje výrazná nejednotnost. Cílem předkládaného příspěvku je provedení analýzy odborných zdrojů, které se těmito pojmy zabývají a předložit význam pojmů kompetence a profesní kompetence učitele v kontextu současné pedagogické teorie. Logicky příspěvek nejprve analyzuje pojem kompetence a následně analyzuje odvozený pojem profesní kompetence učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Competences and professional teacher competences as the basic terminological concepts

  • Popis výsledku anglicky

    Scientific literature often uses the term competences. The frequently used concept in the context of education is the derived term professional teacher competences. However, there is a degree of disunity in the use of these concepts. The aim of the present paper is to perform an analysis of professional resources that include these terms, and to clarify the meaning of the terms competences and professional teacher competences in the context of the current educational theory. At first, the paper analyses the term competences and then the derived term professional teacher competences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    4-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus