Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00047925" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00047925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons whystories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.

  • Název v anglickém jazyce

    What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons whystories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Picture books and young learners of English

  • ISBN

    978-3-526-50836-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    169

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Langenscheidt ELT GmbH, Munchen

  • Místo vydání

    Mnichov, Německo

  • Místo konání akce

    Mnichov, Německo

  • Datum konání akce

    20. 11. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku