What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00047925" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00047925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons whystories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.
Název v anglickém jazyce
What do teachers find challenging in introducing picture storybooks?
Popis výsledku anglicky
This paper will first describe the educational context of teaching English as a foreign language to young learners in the Czech Republic as well as the attitudes of teachers to stories as an educational tool in primary education. In addition, reasons whystories are not very widely used in teaching English will be investigated. Analysis will be based on the results of the questionnaire survey that was carried out in the Inservice teacher training(known as Insett in the Czech Republic) seminars throughout the year 2004. In the conclusion some ways forward and the steps hat could be taken to improve the situation will be offered.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Picture books and young learners of English
ISBN
978-3-526-50836-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
169
Strana od-do
—
Název nakladatele
Langenscheidt ELT GmbH, Munchen
Místo vydání
Mnichov, Německo
Místo konání akce
Mnichov, Německo
Datum konání akce
20. 11. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—