Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-primary English language learning and teacher education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39898737" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39898737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-primary English language learning and teacher education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learning English as a second language has become part of pre-primary curricula in a considerable number of both public and private institutions in the Czech Republic. The starting age of language learning has decreased. This bottom-up initiative, however, has not been followed by top-down actions. This chapter explores the current situation in the Czech Republic - the need for qualified teachers of English, on the one hand, and a lack of relevant English language teacher education programmes, on the other. Consequently, the chapter elaborates on the issue of who is qualified to teach English at pre-primary level in the Czech Republic, and examines whether and how educational institutions respond to the early start trend.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-primary English language learning and teacher education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Learning English as a second language has become part of pre-primary curricula in a considerable number of both public and private institutions in the Czech Republic. The starting age of language learning has decreased. This bottom-up initiative, however, has not been followed by top-down actions. This chapter explores the current situation in the Czech Republic - the need for qualified teachers of English, on the one hand, and a lack of relevant English language teacher education programmes, on the other. Consequently, the chapter elaborates on the issue of who is qualified to teach English at pre-primary level in the Czech Republic, and examines whether and how educational institutions respond to the early start trend.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Early years second language education: international perspectives on theories and practice

  • ISBN

    978-0-415-70527-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    165 - 176

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Oxon

  • Kód UT WoS kapitoly