Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití elektronických korpusů ve studiu německého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022752" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití elektronických korpusů ve studiu německého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moderní výpočetní technika otevírá donedávna omezené možnosti zkoumání jazyka v jeho přirozené podobě. Současný výzkum se provádí na elektronických korpusech - databankách textů, v nichž lze efektivně vyhledávat kýžené jazykové jevy. Ve studiu filologických oborů však předměty seznamující s touto metodou chybějí. Článek informuje o největších národních korpusech relevantních pro studium němčiny na českých vysokých školách a o česko-německém paralelním korpusu. Představuje některé možnosti práce na korpusech, seznamuje s parametry česko-německého paralelního korpusu a navrhuje strukturu předmětu korpusová lingvistika ve studiu germanistiky. V závěru je uveden seznam pro germanisty nejdůležitějších jazykových korpusů, dostupných prostřednictvím internetu.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic Corpora in German Language Studies

  • Popis výsledku anglicky

    Modern technologies enable new ways of language research on electronic language corpuses - voluminous databanks of natural texts. Surprisingly, only few philological studies offer Corpus Linguistics as a separate subject in their curriculum. This articlepresents the schedule of this subject in German language studies for Grammar school teachers at the Masaryk University in Brno (Czech Republic). It shows the possibilities of embedding electronic corpora into language teaching, learning and academic (contrastive) language research. It also presents the Czech - German Parallel Corpus (probably the biggest corpus of its kind) which has been constructed at the Department of German Language and Literature at the Masaryk University. The article conveys a brief survey of the most important German Corpora.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communication, Interaction and the Process of Teaching Foreign Languages after Joining the European Union

  • ISBN

    978-80-89113-31-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    204-210

  • Název nakladatele

    RETAAS, s.r.o. Bratislava; Lingos, D.M. Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Čilistov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku