Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00033325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00033325 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Popis výsledku v původním jazyce
Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.
Název v anglickém jazyce
Pupils and Teachers in Reflexion of Verbal Contacts
Popis výsledku anglicky
A friendly atmosphere between students and teachers is posible and also desirable. In the contacts between students and teachers it is necessary to adhere particular distance, the teacher has to have some authority. Friendship and authority are mostly realized by means of the of the language at school. The interpersonal function of the language and the need of arranging contacts with other people is the motive power acquiring the language since the first months of the human life , and together it is thelanguage of cognitation and cognition. During the school attendance the need of the lingual contact between the students and the surroundings is not allways fully satisfied. In the report we progresively attemp to the fact that undermined the friendshipbetween students and teachers from the linguistic aspect. We consider the dialogue to be the best manifestation of the real friendship, The higher form of the dialogue is the discussion as a common searching for the truth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
ISBN
80-85783-72-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Hanex
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého,Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—