Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00033325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00033325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils and Teachers in Reflexion of Verbal Contacts

  • Popis výsledku anglicky

    A friendly atmosphere between students and teachers is posible and also desirable. In the contacts between students and teachers it is necessary to adhere particular distance, the teacher has to have some authority. Friendship and authority are mostly realized by means of the of the language at school. The interpersonal function of the language and the need of arranging contacts with other people is the motive power acquiring the language since the first months of the human life , and together it is thelanguage of cognitation and cognition. During the school attendance the need of the lingual contact between the students and the surroundings is not allways fully satisfied. In the report we progresively attemp to the fact that undermined the friendshipbetween students and teachers from the linguistic aspect. We consider the dialogue to be the best manifestation of the real friendship, The higher form of the dialogue is the discussion as a common searching for the truth.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole

  • ISBN

    80-85783-72-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Hanex

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Univerzity Palackého,Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku