Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potřeba kognitivní uzavřenosti jako rysová charakteristika ovlivňující hodnocení výukových situací studenty učitelství a jejich cvičnými učiteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101234" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potřeba kognitivní uzavřenosti jako rysová charakteristika ovlivňující hodnocení výukových situací studenty učitelství a jejich cvičnými učiteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Potřeba kognitivní uzavřenosti (NfCC; Webster a Kruglanski, 1994) je konstrukt popisující mj. rozdíly ve vnímání a hodnocení výukových situací a ovlivňující konkrétní rozhodování o zásazích do výuky studentů na praxi. Příspěvek se zaměřuje na otázku jakým způsobem se liší učitelé a studenti učitelství na praxi s vyšší a nižší potřebou kognitivní uzavřenosti při vstupech do výukové praxe studentů a při hodnocení kritických situací ve výuce. Příspěvek pracuje se stejnými daty jako ostatní příspěvky v sympoziu doc. K. Vlčkové. Prezentované výsledky kombinují kvantitativní data v relaci k datům kvalitativním (srovnání šesti párů student na praxi - cvičný učitel) ve vztahu ke konkrétním vyučovacím situacím v šesti videonahrávkách hodin u každého páru. Učitelé s vyšší potřebou kognitivní uzavřenosti výukové situace chápou jednoznačněji, což ovlivňuje jejich reakce v konkrétních výukových situacích.

  • Název v anglickém jazyce

    The need for cognitive closure as a trait characteristic influencing the assessment of the teaching situations of the student teachers and their training teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the relationship between the need for cognitive closeness and concrete interventions in the teaching of teaching staff at school practice. The presented results relate to six pairs of student - training teacher. Teachers with a higher need for cognitive closure of the learning situation understand more sharply, which affects their responses in specific learning situations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů