Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025092" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je věnována pozornost vybraným problémům, které stojí v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. Autor se kriticky vyslovuje ke skutečnosti, že problémy kurikula u nás zatím nejsou reflektovány v žádoucích teoretických souvislostech. Postupně rozebírá osmi problémů: (1) neusazenost pojmu kurikulum v evropské/české didaktické tradici; (2) neujasněný vztah mezi tvorbou a výzkumem kurikula; (3) střety mezi pedagogickým záměrem a oborovým lobby; (4) naivně romantická představa o integraci všeho se vším; (5) problémy spojené s implementací kurikula; (6) nesoulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem; (7) obsahové vyprazdňování školního vyučování a učení; (8) neuspořádanost obsahů jako překážka kumulativního utváření znalostí. V závěru příspěvku autor poukazuje na skutečnost, že uvedené problémy nejsou českým specifikem. Spíše je lze označit za problémy mezinárodně sdílené; při jejich řešení se lze do jisté míry opírat o zahraniční zkušeno

  • Název v anglickém jazyce

    Problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with selected problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic. The author criticizes that problems underlying curriculum research and development are not sufficiently reflected from the theoretical point ofview. Following problems are pointed out: (1) problematic embeddings of the issue of curriculum in the European and Czech tradition of didactics; (2) ill defined relationship between curriculum research and development; (3) conflicts between educationalintention and lobby of special interest groups; (4) naively romantic idea about integrating everything with everything; (5) the problem of curriculum implementation; (6) discrepancy between intended and implemented curriculum; (7) deemphasis on the content dimension of school teaching and learning; (8) disordering curricular content. The author argues that discussed problems are not specific for the Czech Republic; they are rather internationally shared and they can be solved by using i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola v dialogu kultury, pedagogiky a společnosti

  • ISBN

    978-80-7372-414-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FP TUL

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku