Projektované kurikulum tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku a jeho srovnání s vybranými aspekty českého projektovaného kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00084915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00084915 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projektované kurikulum tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku a jeho srovnání s vybranými aspekty českého projektovaného kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Mnohými autory naznačované neuspokojivé výsledky české kurikulární reformy vnucují otázku, v čem spočívá ona neúspěšnost a jakým způsobem je možné dílčí problémy reformy eliminovat. Za dané situace má výzkum v oblasti kurikulární problematiky klíčovou roli. Skutečnost, že se implementace reformy neobchází bez komplikací, nás směřuje k výzkumu zahraničního kurikula, neboť se domníváme, že takové šetření přinese inspiraci, poučení a může napomoci rozvíjení stávajících vzdělávacích modelů. V předložené studii proto analyzujeme projektované kurikulum tělesné výchovy Irské republiky se zaměřením na primární vzdělávání. Věříme, že takto podpoříme reflexi a snad i náležitější porozumění českému kurikulu.
Název v anglickém jazyce
Physical Education Curriculum for Primary Education in Ireland and its Comparison to Selected Aspects of the Czech Curriculum
Popis výsledku anglicky
Many authors call the results of the Czech curricular reform disappointing and that imposes the question, how we can eliminate some problems of the reform. In this situation the research in the area of curriculum issues has a crucial role. The fact thatthe implementation of the reform is not without complications, points us to a foreign curriculum, because we believe that such a research can bring some inspiration, instruction, and can help to develop existing training models. In the present study, therefore, we analyze the projected curriculum of physical education of the Irish Republic, with a focus on primary education. We hope this will support reflection and perhaps understanding of the Czech curriculum.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů