Srovnání kurikula tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku a České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087052" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087052 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání kurikula tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku a České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Vznik předkládaného textu byl iniciován výsledky české kurikulární reformy, které poněkud zaostávají za původními očekáváními. Protože důvody a cíle této reformy nebyly zcela jasně pojmenovány, vyvstává především ve spojitosti s její implementací mnoho problémů. V tomto článku se orientujeme zejména na projektované kurikulum tělesné výchovy. Jako problém v námi rozebíraných souvislostech vnímáme nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy a učebním obsahem definovaným v Rámcových vzdělávacích programech a také nízkou kongruenci mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. Předložená studie uvádí dílčí výsledky analýzy irského kurikula tělesné výchovy projektovaného pro primární vzdělávání. Na výsledky analýzy v závěru navazuje srovnání vybraných aspektů souvisejících s revizemi kurikulárních dokumentů v České republice a Irsku zejména s ohledem na výše nastíněný problém kongruence projektovaného kurikula tělesné výchovy.
Název v anglickém jazyce
Comparison of physical education primary curriculum in ireland and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The motivation of the presented text was initiated by the results of the Czech curricular reform that has fallen behind initial expectations. As the reasons and goals of the reform werenot clearly stated, many problems are arising primarily in connectionwith its implementation. In this article, we focus mainly on the projected physical education curriculum. As a debated issue in our context we perceive the lack of harmony between the projected goals of physical education and curriculum content definedin Framework Education Programs and low congruence between different forms of the Czech physical education curriculum. This study presents the partial results of the analysis of the Irish projected physical education curriculum for primary education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
34-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—