The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027618" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Popis výsledku v původním jazyce
The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.
Název v anglickém jazyce
The CPV Video Study of English: analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes
Popis výsledku anglicky
The research sample of the CPV Video Study of English that includes the recordings of 79 English lessons shot at 21 randomly selected schools has been recorded using standardised 2-camera methodology. There are two dimensions of aspects that will be in the focus of analyses. We claim that on the one hand, general aspects of every lesson in all subjects can be observed that concern the organisation of teaching, temporal development and verbal realisation. On the other hand, foreign language instruction is in many ways very different to instruction in other subjects (such as geography or physics) and therefore a variety of subject specific aspects can be observed in every English lesson.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů