Píseň - integrativní východisko hudebního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034136" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Píseň - integrativní východisko hudebního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Současná hudební pedagogika stále hledá optimální cestu, jak působit na dítě, aby porozumělo hudebnímu sdělení. Ke srozumitelnosti a schopnosti vnímat tóny, následně sledovat vedení melodické linky v propojení s rytmickou stránkou, napomáhá píseň. Plní nejenom funkci esteticko-poznávací a společenskou, ale má i hodnotu výchovnou. Obsahuje čitelné, pro děti srozumitelné, hudebně vyjadřovací prostředky, které si postupně osvojují a dále hledají a objevují v jiných písních a kompozičně náročnějších skladbách. V propojení s jinými druhy umění napomáhá k harmonickému rozvoji osobnosti. Obsahová náplň reaguje na sledovaný záměr - Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III.
Název v anglickém jazyce
The Song - An Integrative Base of Music Education
Popis výsledku anglicky
Contemporary pedagogy seeks an optimal way how to influence a child so that it understands a musical report. A song helps to comprehension and an ability to perceive tones and then to follow a melody tune in connection with a rhythmical part. It has notonly an esthetical, cognitive and social value but also a pedagogical value. It includes understandable musical means which children acquire and later search for and discover in other songs and different more demanding compositions. In connection with other kinds of arts, a song helps the harmonic development of a personality. Content addresses the reference project - Current Issues in contemporary music education theory and practice III.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III
ISBN
978-80-7414-055-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
UJEP
Místo vydání
PF UJEP v Ústí nad Labem
Místo konání akce
PF UJEP v Ústí nad Labem
Datum konání akce
14. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—