Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093436" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební vzdělávání od konce 19. století do 90. let 20. století se zaměřením na poslech hudby
Popis výsledku v původním jazyce
Vyučování hudební výchovy se ve svém vývoji lišilo odlišnými funkcemi v nazírání na hudbu. Ke komplexní hudební výchově patří také schopnost hudbě naslouchat. Základní soubor doporučených skladeb hudebních skladatelů se během jednoho století měnil podle politického vývoje. Výzkumná studie se zaměřila na výběr uměleckých děl, která měla naučit žáky navazovat mnohotvárné kontakty s hudbou, aby ji dokázali přijímat a chápat.
Název v anglickém jazyce
Music education with a focus on listening to music since the end of the 19th century to the 90s of the 20th century
Popis výsledku anglicky
Teaching of Music education was, in its development, characterized by the different functions in the perception of the music. The significant part of a comprehensive music education includes the ability to listen to the music. The basic set of recommended songs of composers has changed due to political situation. The research is focused on choice of music works which should have been helpful in teaching students to establish diverse contacts with the music, so they would be able to accept and understand music as a special means of understanding the world.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů