Srovnání aktivity chlapců a dívek a aktivizační činnosti učitele ve výuce občanské výchovy NA ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034238" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Srovnání aktivity chlapců a dívek a aktivizační činnosti učitele ve výuce občanské výchovy NA ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Ve svém výzkumu srovnávám aktivitu chlapců a dívek ve výuce občanské výchovy na 2. stupni základní školy a pedagogickou interakci a komunikaci učitele s chlapci a dívkami v procesu školního vyučování (vliv pedagoga na aktivitu dívek a chlapců). Aktivituzde pojímám jako četnost a délku verbálních zapojení (dívky-chlapce) v interakci učitel-žák a zjišťuji také obsah replik žáka. K dosažení vytyčeného cíle vede metoda standardizovaného pozorování, technika interakční analýzy, vycházející ze systému pozorovacích kategorií N.A. Flanderse a K.S. Tabera. Byl zjištěn rozdíl v míře aktivity ve prospěch chlapců, přičemž nebyl naměřen výrazný vliv učitele na tuto odlišnost. Ve své práci dokazuji, že chlapci jsou ve výuce občanské výchovy aktivnější než dívky a častěji než dívky se zapojují do konverzace o probíraném tématu ve vyučovací hodině.
Název v anglickém jazyce
Comparison of activities boys and girls and stimulation activities teachers in the teaching of civic education in Primary School
Popis výsledku anglicky
I compare activity of boys and girls in civics instruction at second stage of basic school and teacher-pupil interaction and communication of the teacher with boys and girls in the process of school teaching (the influence of the teacher on the activityof boys and girls). I mean that an activity is how many times a pupil (boy or girl) say something in a tuition of civics, how long his/her address takes and I also describe a contents of the address. To achieve appointed goal which should lead method ofstandardized observation, technique of interactive analysis, resulting from the system of observation categories of N.A. Flanders and K.S. Taber. In my research I prove that boys are more active than girls in civics instruction and more often enter a conversation about current subject matter in lessons. in my research; however there was only a very small difference in teacher s prompting girls and boys to communicate about the subject matter in a lesson.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
UHK:GAUDEAMUS, Hradec Králové, 2008.
ISBN
978-80-7041-287-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
928
Strana od-do
—
Název nakladatele
UHK
Místo vydání
Hradec králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—