K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)
Popis výsledku
Příspěvek přináší dílčí výsledky z rozsáhlého (7 letého) výzkumného projektu realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, který je zaměřen na problematiku vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem prezentované části výzkumu je poznat okolnosti a specifika profesní volby u dětí se speciální vzdělávací potřebou a možnosti podpory zaměření k technickým oborům. Autoři volili kombinace kvantitativních a kvalitativních přístupů; v příspěvku nabízejí dílčí výstupy z realizovaných tří případových studií vybraných dětí základních škol.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší dílčí výsledky z rozsáhlého (7 letého) výzkumného projektu realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, který je zaměřen na problematiku vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem prezentované části výzkumu je poznat okolnosti a specifika profesní volby u dětí se speciální vzdělávací potřebou a možnosti podpory zaměření k technickým oborům. Autoři volili kombinace kvantitativních a kvalitativních přístupů; v příspěvku nabízejí dílčí výstupy z realizovaných tří případových studií vybraných dětí základních škol.
Název v anglickém jazyce
Towards the possibilities of support pupils´ orientation to technical fields (the case studies)
Popis výsledku anglicky
The paper presents preliminary results of an extensive (7-year long) research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno focused on education of children with special educational needs. The primary aim of the presented partof the research is to identify the circumstances and specificity of career choice in children with special educational needs and the possibilities of support pupils orientation to technical fields. The authors chose combinations of quantitative and qualitative approaches; in the paper they present particular outcomes of three case studies of selected primary school children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní technologie ve výuce
ISBN
978-80-210-5092-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
PedF MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2009