Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037405" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
Popis výsledku v původním jazyce
Vliv rodiny a školy na rozvoj nadání žáka je všeobecně uznáván. Propojení vlivu rodiny a školy může být velmi silným motivačním stimulem pro tento rozvoj. Prezentovaný výzkum ukazuje poměrně silnou vazbu mezi školním přírodovědným vzděláváním žáků a rodinným přírodovědným vzděláváním, kterým rozumíme přenos školních poznatků do rodiny žáka. Školní přírodovědné poznatky mohou být využity v celoživotním vzdělávání dospělých. Zpětně může být vytvořena pozitivní rodinná atmosféra k přírodovědě a školnímu přírodovědnému vzdělávání. Pro rodinné přírodovědné vzdělávání je také třeba nalézt specifické metody, formy a prostředky.
Název v anglickém jazyce
Family science education as a source of motivation of gifted students.
Popis výsledku anglicky
The family and school influence on the development of student gifts is commonly approved. Interconnection of family and school influences can be a very strong motivational incentive to this development. Presented research indicates the relatively strongrelation between school science education of student and family science education, which we define as the transfer of school knowledge into student family. School science knowledge can be used in the lifelong learning of adults. Respectively a positive family atmosphere for science and school science education can be created. It is necessary to find special methods, forms and instruments for family science education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře.
ISBN
978-80-210-5039-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
18. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—