Komunikace žáků cizinců primární školy s uměleckým textem. Zjišťování metodou doplňování.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045861" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace žáků cizinců primární školy s uměleckým textem. Zjišťování metodou doplňování.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem stati je přispět k objasnění problematiky porozumění uměleckému textu žáky cizinci navštěvujícími českou primární školu ve srovnání s českými žáky stejného věku. Autorka zjišťuje, že žáci cizinci mají menší slovní zásobu a chybí jim hlubší znalostčeské literární tradice. V závěru autorka hledá cesty k tomu, aby žáci cizinci byli s to přistupovat k uměleckému textu nejen v rovině věcného, ale také estetického významu.
Název v anglickém jazyce
Communication of Primary School Pupils Foreigners with Artistic Text. Examining through the Complementary Method
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to contribute to claryifying of pupils foreigners attending Czech primary school understanding of artistic text and to compare it with degree of understanding of the same text by Czech pupils of the same age. The author finds outthat pupils foreigners lack wider vocabulary in Czech language and deeper knowledge of the Czech cultural tradicions. In conclusion of her paper the author looks for the possibilities for factual and also aesthetic understandin of artistic text by pupils foreigners.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Havel, J., Filová, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole
ISBN
978-80-7315-202-4
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Počet stran knihy
321
Název nakladatele
Paido Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—