Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikace českých žáků a žáků cizinců 1. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062995" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikace českých žáků a žáků cizinců 1. stupně ZŠ s uměleckou literaturou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních schopností a recepce uměleckého textu žáky prvního stupně základních škol. Cílem stati je přispět k objasnění problematiky porozumění uměleckému textu žáky cizinci navštěvujícími českou primární školu ve srovnání s českými žáky stejného věku. Autorka zjišťuje, že žáci cizinci mají menší slovní zásobu a chybí jim hlubší znalost české literární tradice. V závěru autorka hledá cesty k tomu, aby žáci cizinci byli s to přistupovat k uměleckému textu z faktografického hlediska a také z hlediska jeho estetického významu.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Pupils and Foreign Pupils Communication with Literature at the First Level of Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The author presents results of interpretation abilities and reception of artistic text of primary school pupils. The aim of the paper is to contribute to clarifying the issue of understanding artistic texts by foreign pupils attending Czech primary schools in comparison with Czech pupils of the same age. The author finds out that foreign pupils have lesser vocabulary and they lack deeper knowledge of the Czech cultural traditions. The author looks for the ways to enabling foreign pupils to understand both factual and aesthetic meaning levels of artistic texts.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.

  • ISBN

    9788021060531

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    96-104

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly