Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046230" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research probe using the locus of control concept clarifies and defines the inclination of the Romani group activists and students towards the externalism or the internalism. The questions the probe focused fomulates how the group of Romani activistsand students perceive the influence of internal and external matters in their lives. The research also wanted to interpret the items linked with the education. The research probe was formed by 78 Romani activists and students who answered the questionnaire (locus of control) analysing the extent of the externalism and internalism.

  • Název v anglickém jazyce

    View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept

  • Popis výsledku anglicky

    The research probe using the locus of control concept clarifies and defines the inclination of the Romani group activists and students towards the externalism or the internalism. The questions the probe focused fomulates how the group of Romani activistsand students perceive the influence of internal and external matters in their lives. The research also wanted to interpret the items linked with the education. The research probe was formed by 78 Romani activists and students who answered the questionnaire (locus of control) analysing the extent of the externalism and internalism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus