View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046230" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept
Popis výsledku v původním jazyce
The research probe using the locus of control concept clarifies and defines the inclination of the Romani group activists and students towards the externalism or the internalism. The questions the probe focused fomulates how the group of Romani activistsand students perceive the influence of internal and external matters in their lives. The research also wanted to interpret the items linked with the education. The research probe was formed by 78 Romani activists and students who answered the questionnaire (locus of control) analysing the extent of the externalism and internalism.
Název v anglickém jazyce
View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept
Popis výsledku anglicky
The research probe using the locus of control concept clarifies and defines the inclination of the Romani group activists and students towards the externalism or the internalism. The questions the probe focused fomulates how the group of Romani activistsand students perceive the influence of internal and external matters in their lives. The research also wanted to interpret the items linked with the education. The research probe was formed by 78 Romani activists and students who answered the questionnaire (locus of control) analysing the extent of the externalism and internalism.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal
ISSN
1803-6546
e-ISSN
—
Svazek periodika
2/2010
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—