Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028UE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028UE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2267" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2267</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-4-7" target="_blank" >10.5817/SP2020-4-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Locus of control, as a psychological characteristic, influences the experience and behaviour of individuals in all life situations, including the moment when an adult enters university and becomes a non-traditional student. Research on the locus of control of students at a faculty preparing experts for educational professions (teachers of all levels, social and special pedagogues, and andragogues) was initiated due to the increasing failure rate of non-traditional students within university efforts to achieve quality in all teaching activities and the need to verify the assumption that most applicants with an internal locus of control (ILC) choose an educational profession requiring management of other people’s learning. The Zemanová Dolejš Locus of Control Scale revealed a dominant ILC or external (ELC) localisation of the locus of control in all 411 tertiary students, 152 of whom were non-traditional students. Considering their distribution into ILC and ELC, statistically significant relationships were identified in locus of control according to the form of study. For non-traditional students, no statistically significant relationships were found for age or type or years of study for either ILC or ELC.

  • Název v anglickém jazyce

    Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education

  • Popis výsledku anglicky

    Locus of control, as a psychological characteristic, influences the experience and behaviour of individuals in all life situations, including the moment when an adult enters university and becomes a non-traditional student. Research on the locus of control of students at a faculty preparing experts for educational professions (teachers of all levels, social and special pedagogues, and andragogues) was initiated due to the increasing failure rate of non-traditional students within university efforts to achieve quality in all teaching activities and the need to verify the assumption that most applicants with an internal locus of control (ILC) choose an educational profession requiring management of other people’s learning. The Zemanová Dolejš Locus of Control Scale revealed a dominant ILC or external (ELC) localisation of the locus of control in all 411 tertiary students, 152 of whom were non-traditional students. Considering their distribution into ILC and ELC, statistically significant relationships were identified in locus of control according to the form of study. For non-traditional students, no statistically significant relationships were found for age or type or years of study for either ILC or ELC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    135-159

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102062965