Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046512" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046512 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem výzkumného šetření je na základě dílčích kvalitativních sond analyzovat a popsat vzdělávací problémy romských žáků a vysvětlit je v kontextu romské rodiny, školy, vztahu mezi učitelem a žákem a řadou dalších aspektů, které vystupují z analýzy dat. Výsledky těchto analýz mohou přinést poznatky, které by mohly zkvalitnit práci pedagogických pracovníků, zlepšit atmosféru ve školách a přinést změny do stávající legislativy. Analýza stanovisek expertů může vést ke zvýšení kompetencí edukátorů, tj. učitelů, asistentů pedagoga a dalších odborníků. Tým pedagogů Katedry sociální pedagogiky PdF MU se dlouhodobě zabývá situací romského obyvatelstva nejen v programech a kurzech zaměřených na jejich integraci, ale současně se orientuje i na výzkumné šetřenív této oblasti. Výzkumné šetření probíhá v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na zvyšování perspektiv romského obyvatelstva.
Název v anglickém jazyce
The issue of education of Roma children in the context of survey research (the topic surveys)
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is based on the particular quality of probes to analyze and describe the educational problems of Roma pupils and explained in the context of Roma families, schools, the relationship between teacher and student, and many other aspectsthat emerge from data analysis. The results of such analysis can provide information that could improve the work of teachers, improve school atmosphere and bring changes to existing legislation. Analysis of the opinions of experts can lead to increasedcompetencies educators, ie teachers, teaching assistants and other professionals. A team of teachers of the Department of Social Pedagogy MU deals with a situation of the Roma population not only in programs and courses aimed at integration, but also focuses on research work in this area. The survey takes place within a training program aimed at enhancing the prospects of the Roma population.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků
ISBN
978-80-210-5342-7
Počet stran výsledku
47
Strana od-do
—
Počet stran knihy
223
Název nakladatele
Muni PRESS
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—