Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046512" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem výzkumného šetření je na základě dílčích kvalitativních sond analyzovat a popsat vzdělávací problémy romských žáků a vysvětlit je v kontextu romské rodiny, školy, vztahu mezi učitelem a žákem a řadou dalších aspektů, které vystupují z analýzy dat. Výsledky těchto analýz mohou přinést poznatky, které by mohly zkvalitnit práci pedagogických pracovníků, zlepšit atmosféru ve školách a přinést změny do stávající legislativy. Analýza stanovisek expertů může vést ke zvýšení kompetencí edukátorů, tj. učitelů, asistentů pedagoga a dalších odborníků. Tým pedagogů Katedry sociální pedagogiky PdF MU se dlouhodobě zabývá situací romského obyvatelstva nejen v programech a kurzech zaměřených na jejich integraci, ale současně se orientuje i na výzkumné šetřenív této oblasti. Výzkumné šetření probíhá v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na zvyšování perspektiv romského obyvatelstva.

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of education of Roma children in the context of survey research (the topic surveys)

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is based on the particular quality of probes to analyze and describe the educational problems of Roma pupils and explained in the context of Roma families, schools, the relationship between teacher and student, and many other aspectsthat emerge from data analysis. The results of such analysis can provide information that could improve the work of teachers, improve school atmosphere and bring changes to existing legislation. Analysis of the opinions of experts can lead to increasedcompetencies educators, ie teachers, teaching assistants and other professionals. A team of teachers of the Department of Social Pedagogy MU deals with a situation of the Roma population not only in programs and courses aimed at integration, but also focuses on research work in this area. The survey takes place within a training program aimed at enhancing the prospects of the Roma population.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků

  • ISBN

    978-80-210-5342-7

  • Počet stran výsledku

    47

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    223

  • Název nakladatele

    Muni PRESS

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly