Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00086978" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00086978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvodním krokem k vytváření programu dalšího vzdělávání učitelů zaměřeného na zlepšování vzdělávacích výsledků romských studentů v českých školách je dotazníkové šetření zjišťující vnímání a postoje studentů učitelských oborů k romským studentům. Dotazníkskládající se z 38 otázek byl administrován u více než 100 studentů učitelských oborů na Masarykově univerzitě během podzimního semestru 2014. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že postoj studentů učitelství k romským studentům je lepší, než se očekávalo, předvýzkum však nenaznačuje korelaci mezi pozitivním postojem a osobní zkušeností se členy romské komunity a povědomím o romské kultuře. Značná část respondentů však také vyjádřila obavu ohledně svých schopností pracovat s romskými studenty efektivně a poukázala na potřebu dalšího profesního rozvoje v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Surveying and Assessing Pre-Service Teachers? Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving

  • Popis výsledku anglicky

    As the initial step in the development of a teacher professional development program with the goal of improving educational outcomes for Roma students in Czech schools, the researchers surveyed pre-service teachers regarding their perceptions of and attitudes toward this student population. The 38-item survey was distributed to students in teacher preparation programs at Masaryk University in Autumn 2014. Results indicate a more positive perception of Roma students than expected among the 100+ respondents, but preliminary analysis indicates no correlation between positive perceptions and personal contact with Roma community members and knowledge of Roma culture. However, respondents expressed significant concern with their ability to work effectively with Roma students and voiced the need for additional professional development in this area.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů