Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00086978" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00086978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení
Popis výsledku v původním jazyce
Úvodním krokem k vytváření programu dalšího vzdělávání učitelů zaměřeného na zlepšování vzdělávacích výsledků romských studentů v českých školách je dotazníkové šetření zjišťující vnímání a postoje studentů učitelských oborů k romským studentům. Dotazníkskládající se z 38 otázek byl administrován u více než 100 studentů učitelských oborů na Masarykově univerzitě během podzimního semestru 2014. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že postoj studentů učitelství k romským studentům je lepší, než se očekávalo, předvýzkum však nenaznačuje korelaci mezi pozitivním postojem a osobní zkušeností se členy romské komunity a povědomím o romské kultuře. Značná část respondentů však také vyjádřila obavu ohledně svých schopností pracovat s romskými studenty efektivně a poukázala na potřebu dalšího profesního rozvoje v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Surveying and Assessing Pre-Service Teachers? Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving
Popis výsledku anglicky
As the initial step in the development of a teacher professional development program with the goal of improving educational outcomes for Roma students in Czech schools, the researchers surveyed pre-service teachers regarding their perceptions of and attitudes toward this student population. The 38-item survey was distributed to students in teacher preparation programs at Masaryk University in Autumn 2014. Results indicate a more positive perception of Roma students than expected among the 100+ respondents, but preliminary analysis indicates no correlation between positive perceptions and personal contact with Roma community members and knowledge of Roma culture. However, respondents expressed significant concern with their ability to work effectively with Roma students and voiced the need for additional professional development in this area.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů