Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional Learning of Student Teachers and its Support during Clinical Practice (Humanistic and Neo-humanistic Trends in Action)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052116" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052116 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25210/11:39892004

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional Learning of Student Teachers and its Support during Clinical Practice (Humanistic and Neo-humanistic Trends in Action)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on undergraduate teacher education, specifically on its phases which in the Czech context have not been sufficiently investigated yet: those of on-the job professional learning and its support (during the so-called Clinical year, i.e. ayear-long internship), and subsequent reflection of the on-site experience back at the university. Attention is paid to the forms of support provided by the key facilitators of future teachers professional development, mentors at schools, i.e. to theirroles, strategies and techniques adopted in the collaborative relationship with student teachers, as well as to their operationalisation in the form of specific intervention types. Research results shed some light on the implementation of humanistic andneo-humanistic principles by the mentors.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Learning of Student Teachers and its Support during Clinical Practice (Humanistic and Neo-humanistic Trends in Action)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on undergraduate teacher education, specifically on its phases which in the Czech context have not been sufficiently investigated yet: those of on-the job professional learning and its support (during the so-called Clinical year, i.e. ayear-long internship), and subsequent reflection of the on-site experience back at the university. Attention is paid to the forms of support provided by the key facilitators of future teachers professional development, mentors at schools, i.e. to theirroles, strategies and techniques adopted in the collaborative relationship with student teachers, as well as to their operationalisation in the form of specific intervention types. Research results shed some light on the implementation of humanistic andneo-humanistic principles by the mentors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    295-307

  • Kód UT WoS článku

    000291711100022

  • EID výsledku v databázi Scopus