Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project-based learning: characteristic and the experiences with application in the science subjects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052551" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project-based learning: characteristic and the experiences with application in the science subjects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The project-based learning is a method for imparting students and pupils thinking competencies. First reference about project-based learning comes from the beginning of 20th century. Project-based learning is described by many definitions. Every of thesedefinitions contain solution of a problem by the group of students. By this method is different role of teacher in comparison with traditional teaching. Teacher must be very good facilitator for the successful implementation this method to the curriculum. During the seminars from Didactics of biology students had got an opportunity to try this kind of method by the using obseravtion method of research. There were three groups of students, which presented three projects, where the main subject was biology. On the basis of presentation and analysis of the observation there were determined some imperfections, which had got presented in the students projects.

  • Název v anglickém jazyce

    Project-based learning: characteristic and the experiences with application in the science subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The project-based learning is a method for imparting students and pupils thinking competencies. First reference about project-based learning comes from the beginning of 20th century. Project-based learning is described by many definitions. Every of thesedefinitions contain solution of a problem by the group of students. By this method is different role of teacher in comparison with traditional teaching. Teacher must be very good facilitator for the successful implementation this method to the curriculum. During the seminars from Didactics of biology students had got an opportunity to try this kind of method by the using obseravtion method of research. There were three groups of students, which presented three projects, where the main subject was biology. On the basis of presentation and analysis of the observation there were determined some imperfections, which had got presented in the students projects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies

  • ISSN

    1308-7711

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    65-74

  • Kód UT WoS článku

    000278087800005

  • EID výsledku v databázi Scopus