Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052632" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět český jazyk a literatura. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula českého jazyka a literatury v kontextu gymnaziálního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study: Czech language and literature or Czech language or literature

  • Popis výsledku anglicky

    In the chapter we introduce a case study of upper-secondary teacher, who teaches Czech language and literature. Analyses that were carried out in the case study were aimed at goals and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher?s conception of the key competencies, expected outcomes (competence to communicate and literary / reading literacy). In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what the teacher?sview of the process of transformation and content structure is. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization in the context of the upper-secondary level are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula.

  • ISBN

    978-80-87000-78-6

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    32-53

  • Počet stran knihy

    304

  • Název nakladatele

    Výzkumný ústav pedagogický v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly