Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052632" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura?
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět český jazyk a literatura. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula českého jazyka a literatury v kontextu gymnaziálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Case study: Czech language and literature or Czech language or literature
Popis výsledku anglicky
In the chapter we introduce a case study of upper-secondary teacher, who teaches Czech language and literature. Analyses that were carried out in the case study were aimed at goals and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher?s conception of the key competencies, expected outcomes (competence to communicate and literary / reading literacy). In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what the teacher?sview of the process of transformation and content structure is. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization in the context of the upper-secondary level are discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula.
ISBN
978-80-87000-78-6
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
32-53
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—