Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055723" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf" target="_blank" >http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a naobsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové.
Název v anglickém jazyce
Case study: The position of ethics education in the curriculum
Popis výsledku anglicky
The chapter introduces a case study of a teacher participating in the development of school curriculum and who implemented it in social science disciplines at the upper-secondary school. Analyses carried out in the case study were aimed at goal and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher?s conception of the key competencies, and intrapersonal, interpersonal and metasocial relationship as expected outcomes of ethics education. In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what is the teacher?s view of the process of transformation and content structure. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization inthe context of the upper-secondary level are discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula
ISBN
978-80-87000-78-6
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
242-268
Počet stran knihy
303
Název nakladatele
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—