Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055723" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf" target="_blank" >http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a naobsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study: The position of ethics education in the curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter introduces a case study of a teacher participating in the development of school curriculum and who implemented it in social science disciplines at the upper-secondary school. Analyses carried out in the case study were aimed at goal and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher?s conception of the key competencies, and intrapersonal, interpersonal and metasocial relationship as expected outcomes of ethics education. In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what is the teacher?s view of the process of transformation and content structure. Towards the end of the chapter some problems of the subject curriculum development and realization inthe context of the upper-secondary level are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula

  • ISBN

    978-80-87000-78-6

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    242-268

  • Počet stran knihy

    303

  • Název nakladatele

    Výzkumný ústav pedagogický v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly