Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Prospective Teachers' Approaches to Learning in Biology and Ecology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052892" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Prospective Teachers' Approaches to Learning in Biology and Ecology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to investigate Turkish college students learning approach regarding biology and ecology classes along with the effects of some selected variables (gender, teacher, year of study, grade in biology and grade in ecology) on students' learning approach. The Turkish version of the Learning Approach Questionnaire was utilized for gathering data. The sample consisted of 173 female and 238 male (411) university students from two different departments at three different universities inTurkey. In this investigation, no statistically significant differences in terms of gender, teacher, and year of study, grade in biology and grade in ecology were found. Inferential statistics, mainly ANOVA, were used for testing the effects of selectedvariables on their learning approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Prospective Teachers' Approaches to Learning in Biology and Ecology

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to investigate Turkish college students learning approach regarding biology and ecology classes along with the effects of some selected variables (gender, teacher, year of study, grade in biology and grade in ecology) on students' learning approach. The Turkish version of the Learning Approach Questionnaire was utilized for gathering data. The sample consisted of 173 female and 238 male (411) university students from two different departments at three different universities inTurkey. In this investigation, no statistically significant differences in terms of gender, teacher, and year of study, grade in biology and grade in ecology were found. Inferential statistics, mainly ANOVA, were used for testing the effects of selectedvariables on their learning approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    283-294

  • Kód UT WoS článku

    000291711100021

  • EID výsledku v databázi Scopus