Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053120" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založenémna sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Social Skills Training for Pupils with Autism Spectrum Disorders as part of Inclusive Education
Popis výsledku anglicky
The topic of the article is social skills training for pupils with autism spectrum disorders (ASD) as part of inclusive education. The number of pupils with ASD being educated in mainstream schools is increasing. However, there is growing concern about thein educational experiences. Research suggests that such pupils make easy targets for bullies, and are considered difficult to teach by teachers. As the implications of a lack of social behavior became apparent in an educational system based on social and verbal mediation. In light of such circumstances, the aim of this artikle is to draw attention to social skills training for pupils with ASD like one from strategies to facilitate the presence, participation, acceptance and achievement of pupils withASD in inclusive education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs
ISBN
978-80-7315-216-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
240-255
Název nakladatele
Pedagogická fakulta MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—