Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JAI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JAI - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace předkládá poznatky, rady a doporučení, které jsou důležité pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům informace a postupy, využitelné v každodenní praxi. Jsou zde popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná část monografie.
Název v anglickém jazyce
The strategy applicable in the education of pupils with autistic spectrum disorders
Popis výsledku anglicky
The publication presents insights, advice and recommendations, which are important for the education of children, pupils and students with autism spectrum disorders. The aim is to offer teachers the information and procedures that may be used in everyday practice. Described the special educational needs of pupils with ASD conditions of inclusive education and the need for adaptation of education organization, spatial and material conditions necessary to staffing. The following chapters describe principles required for training in social and communication skills and the basics of structured learning which is in pupils with autism spectrum disorders used in practice. Most children with autism, respecting deficits resulting from autistic triad, suffer to a greater or lesser extent of behavioral problems. More than half of them are even so serious that they require the use of different strategies to eliminate them. Description and use of these strategis is dedicated to in final part of the book.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7225-432-3
Počet stran knihy
85
Název nakladatele
Montanex, a.s.
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—