Dialogue journals as a source of reflection and mentoring in a teacher training programme
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053677" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dialogue journals as a source of reflection and mentoring in a teacher training programme
Popis výsledku v původním jazyce
This journal article describes the use of dialogue journals at the English Department, Faculty of Education, Masaryk University. The authors have used dialogue journals in a variety of courses and used an action research to investigate how the written communication with student teachers enhanced the student teachers ability to reflect on their learning and teaching skills. At the same time the authors evaluated their own roles of individual mentors in the dialogue journal exchange.
Název v anglickém jazyce
Dialogue journals as a source of reflection and mentoring in a teacher training programme
Popis výsledku anglicky
This journal article describes the use of dialogue journals at the English Department, Faculty of Education, Masaryk University. The authors have used dialogue journals in a variety of courses and used an action research to investigate how the written communication with student teachers enhanced the student teachers ability to reflect on their learning and teaching skills. At the same time the authors evaluated their own roles of individual mentors in the dialogue journal exchange.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Educating Future Teachers of English VI
ISBN
978-80-244-2821-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
12-16
Název nakladatele
Univerzita Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—